4 april 2012

Man borde - men orkar man?

Seratonin och endorfiner mår kroppen och hjärnan toppen av! En solig dag som den här är perfekt att tillbringa utomhus och gärna gå en promenad eller två! Det vet jag så väl! Men vad hjälper det? Jag sitter hellre inomhus och äter godis! Choklad ökar väl seratoninhalten... ? Ju deppigare man är, ju mer behöver man gå ut men ju mindre har man lust, fattar inte hur jag är funtad. Hur svårt kan det vara? Idag lurade jag iallafall mig själv helt omedvetet, tog på mig ytterkläderna för att gå de 125 stegen till brevlådan. Det resulterade i en timmes promenad och ytterligare en i solen, tänk vad jag är lättlurad! :) Det bästa av allt, det var jätteskönt, jag blev gladare och piggare och jag glömde till och med huvudvärken för en liten stund! :)
Så gör som jag, lura er själva att göra saker ni egentligen inte har lust med men som gör så gott för kroppen! 


Puss & Kram

Cia

4 kommentarer:

  1. Det är som i NIKE-reklamen "Just Do It"! =)

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt Cia, det är det första steget ut som är jobbigt sen går det av bara farten och det gäller att passa på så fort det är bra väder. Du får belöna dig med godiset när du sitter i solen efter promenaden.
    Kram på dig och gubben och Glad Påsk // Lena W

    SvaraRadera