22 april 2012

En underbar känsla!

Jag känner INTE igen den här känslan, men den är underbar! Jag har släppt alla mina "måsten" och jobbar med att bli av med alla "borden" också. Jag tror att jag har lyckats! Just nu sitter jag vid köksbordet och tittar på TV4 Play trots att hela diskbänken är full av disk. Jag fattar ingenting! I vanliga fall hade jag suttit här full av skuldkänslor och tänkt att jag borde ta hand om disken, jag borde gå ut och rensa bland jordgubbarna, jag borde slänga i en tvätt, jag borde, jag borde, jag borde... Nu tänker jag att när jag känner för det, tar jag hand om det. Vilken känsla! :) Vet egentligen inte hur jag har lyckats, men jag tror att jag äntligen har fattat ända in i själen vad det handlar om och vad som är viktigt.

Det verkar som om när man släppt alla måsten och borden blir allt det där tråkiga som tvätt, städ och disk helt plötsligt mycket roligare, för nu är det frivillig. Det är konstigt hur hjärnan fungerar...

Helt plötsligt dyker lusten att rensa rabatter upp!? Och jag längtar efter att få plantera om alla övervintrade pelargoner. Fattar som sagt ingenting. Jag som gått omkring och varit mycket håglös den senaste tiden.

Jag tror att jag har en hel del att tacka Anna Sandberg för det här. Hon är Kraniosakral Terapeut och jag har träffat henne några gånger. Jag ska berätta mer om henne senare...

Ha en härlig fortsättning på söndagskvällen mina vänner
Många kramar från Cia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar